הרב צפניה דרורי נזכר באורבך התלמיד: "אהב את התורה"

    ארי וידר No Comments on הרב צפניה דרורי נזכר באורבך התלמיד: "אהב את התורה"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך שהלך היום לעולמו, למד בבחרותו בישיבת ההסדר בקרית שמונה. ראש הישיבה ורב העיר הרב צפניה דרורי זוכר היטב את התקופה. "היה לו כישרון יוצא דופן" אומר הרב דרורי בשיחה מיוחדת לאתר 'קול חי' דקות לאחר שהלך אחר מיטתו של תלמידו.

    "רבי יוחנן היה מונה את שבחם של תלמידיו וגם מה המידה שעל אדם לבחור. על אורי אפשר לומר אשרי יולדתו והייתה לו מידה של עין טובה ולב טוב. הוא היה נשמה טהורה שכל אחד היה מתפאר בה. הוא אמר את האמת והיה ירא שמיים ולכן דבריו נשמעו".

    הרב דרורי מספר כי הוא היה זה שדחף אותו לעסוק בתקשורת, ומעשה שהיה כך היה. "היה זה בשנת 81 כשהיו קטיושות על קרית שמונה. הגיע לבקר אותנו העיתונאי שמואל שניצר, ואמרתי לו שיש לנו בישיבה מישהו עם כשרון גדול ושיקח אותו תחת חסותו, וכך היה".

    אורי היה מהליברלים יותר בבית היהודי?

    "הוא לא זלזל בשום מצוה ואהב את התורה". אומר הרב דרורי.

    על סיפור עזיבתו את רדיו 'קול חי' בשל חוסר הרצון להשמיע שירת נשים, אומר הרב צפניה דרורי "הוא לא רצה שתהיה כניעה חיצונית ואז הרדיו לא ידבר לציבור הדתי כולו. הייתה לו משימה לדבר לכולם ולא רק לפלג אחד. הוא סבר, אם אתם רוצים להחמיר תחמירו לעצמכם אבל לא על חשבון אחרים".

    על התקופה האחרונה הוא מספר "הוא ביקר לפני קצת יותר מחודש אצלנו בישיבה ותמיד היה קשור אלינו. הוא בהחלט הבין את מצבו למרות שאיתי אישית לא דיבר על כך. ניסו לעשות לו טיפול מסוים שרק החמיר את מצבו".



    0 תגובות